07132341801-6

shahriyar.hospital.94@gmail.com

عمل های جراحی ارتوپدی و مغز و اعصاب
دوشنبه 21 بهمن 1398
    
بازدید: 2201
    

عمل های جراحی ارتوپدی و مغز و اعصاب

 

- انوع شکستگیها

- توتال زانو

- توتال هیپ

- در آوردن پین یا پلاتین

- آمپوتاسیون

- CTS

- لامینکتومی

- پارگی تاندون های اندام ها

- استئوتومی

- آرتروسکوپی زانو :جراحی باز سازی رباط ها و مینیسک

- تعویض مفصل زانو و لگن و شانه

- انواع شکستگی های اندام ها

- انواع تزریق های اطراف ستون فقرات:جهت کاهش درد های مزمن ودرمان های غیر جراحی با استفاده از فلوروسکوپ و دستگاه های عکسبرداری.

- جراحی لیزری دیسک : در این روش یک سوزن باریک با استفاده از دستگاه فلوروسکوپ وارد دیسک بیمار می شود و با تبخیر دیسک هسته مرکزی دیسک تخلیه می شود.این روش بدون برش جراحی انجام می شود.

جراحی اندوسکوپیک دیسک: در این روش با استفاده از دستگاه فلوروسکوپ مسیر لازم برای رسیدن به دیسک بیمار انتخاب میشود و با برشی کوچک حدود (1-2cm)دستگاه آندوسکوپ وارد بدن بیمار میشود و دیسکی که روی عصب ها فشار می آورد برداشته میشود.

- لامینکتومی:برداشتن اجزای پشتی مهره ها برای آزادسازی تنگی نخاع و یا برداشتن دیسک در مهره های کمری

- جراحی اصلاحی و پلاتین گذاری در ستون فقرات:در این روش انواع پلاتین ها برای اصلاح جابه جایی ها ودررفتگی ها و شکستگی ها و انحراف ستون فقرات ایجاد میشود. و درحین جراحی با دستگاه فلوروسکوپ محل دقیق پلاتین ها ارزیابی میشود .این روش درکنار لامینکتومی یا دیسککتومی همزمان با هم تنگی را هم آزاد می کند و هم با پلاتین گذاری ستون فقرات مستحکم میشود.

- ACL: ترمیم مینیسک زانو که ازطریق ایجاد سوراخ هایی کوچک در دو طرف زانو ارتروسکوپ وارد میشود و مایع به داخل مفصل تزریق میشود تا فضای بین مفصلی را باز کند و پزشک بتواند ساختارهای مفصل را مشاهده و مینیسک آسیب دیده را ترمیم کند.

- آرتوسکوپی: یک رذوش جراحی تشخیصی و درمانی است جهت بررسی مفاصل از طریق دوربین آرتروسکوپ

- تعویض مفصل ران :زمانی که گردی استخوان ران بر اثر آرتروز یا ساییدگی مفصل و یا شکستگی عملکرد آن مختل میشود بیمار دچار درد شدید میشود و با جراحی آرتروپلاستی ترمیم صورت می گیرد. 

- لامینکتومی: باز کردن کمر از طریق ایجاد شکاف و رسیدن به مهره های کمر و بلا استفاده از یک ابزار تیز و برنده لامینای یک یا چند مهره برش میخورد و ازبدن خارج میشود بعد از برداشتن لامینا جراح برجستگی های داخل کانال نخاعی را هم برمیدارد و فورامن را گشاد تر میکند با کنار زدن نخاع و ریشه های عصبی میتوان دیسک بین مهره ای را هم از همین مسیر ایجاد شده خارج کرد که به این عمل دیسککتومی میگویند.

 

 

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.